INFORMACJE O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

ABONENTA USŁUG TELEKOMUNIKACYJNYCH, BĘDĄCEGO OSOBĄ FIZYCZNĄ

 

1. Administrator danych - Administratorem danych osobowych jest Telewizja Kablowa Kiędyś, Kiryluk Sp. j. wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Białymstoku XII Wydział KRS pod nr 0000046901 (dalej Operator). Operator powołał Inspektora Ochrony Danych, z którym kontakt możliwy jest pod adresem e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Administrator danych - Administratorem danych osobowych jest Telewizja Kablowa Kiędyś, Kiryluk Sp. j. wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Białymstoku XII Wydział KRS pod nr 0000046901 (dalej Operator). Operator powołał Inspektora Ochrony Danych, z którym kontakt możliwy jest pod adresem e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

2. Cel przetwarzania danych osobowych - Dane osobowe Użytkownika przetwarzane są dla potrzeb wykonania Umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych, to jest ukształtowania jej treści, zmian lub rozwiązania, oraz realizacji, w tym wykonania obowiązku transmisji danych, rozliczenia świadczonych Usług i windykacji należności.

3. Podstawa prawna przetwarzania danych osobowych - Na podstawie art. 6 ust. 1 b) i c) RODO oraz art. 161 ust. 2 ustawy Prawo telekomunikacyjne Operator uprawniony jest do przetwarzania bez konieczności uzyskania zgody Abonenta (to jest zbierania, utrwalania, przechowywania, opracowywania, zmieniania i udostępniania): (1) imienia, nazwiska, (2) imion rodziców, (3) miejsca i daty urodzenia, (4) adresu miejsca zameldowania na pobyt stały, adresu korespondencyjnego jeśli jest inny niż adres zameldowania na pobyt stały, (5) numeru ewidencyjnego PESEL, (6) nazwy, serii i numeru dowodu tożsamości, a w przypadku cudzoziemca, który nie jest obywatelem państwa członkowskiego albo Konfederacji Szwajcarskiej – numer paszportu lub karty pobytu, (7) danych zawartych w dokumentach potwierdzających możliwość wykonania zobowiązania wobec Operatora wynikającego z umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych (8) adresu poczty elektronicznej. Inne dane Abonenta odbierane przy zawieraniu Umowy (takie jak nr telefonu, nr rachunku bankowego) przetwarzane są za zgodą Abonenta, na podstawie art. 6 ust. 1 a) RODO oraz art. 161 ust. 3 ustawy Prawo telekomunikacyjne.

4. Dobrowolność przekazania danych - Dane osobowe przekazywane są przez Abonenta dobrowolnie, jednak brak przekazania danych osobowych wymienionych w ust. 3 powyżej może skutkować brakiem możliwości świadczenia usług telekomunikacyjnych.

5. Uprawnienia Abonenta - Abonent ma prawo w każdym czasie żądać dostępu do swoich danych osobowych i ich sprostowania jeśli są nieprawidłowe, a także przysługują mu prawa do żądania usunięcia danych, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, przenoszenia danych, na warunkach określonych w RODO.

6. Cofnięcie zgody na przetwarzanie danych - W przypadku gdy dane Abonenta przetwarzane są na podstawie udzielonej przez niego zgody i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania, Abonent może w każdej chwili cofnąć zgodę na przetwarzanie danych. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania danych dokonanego przed cofnięciem zgody.

7. Okres przechowywania danych - Dane Abonenta przechowywane będą przez cały okres trwania Umowy, a po jej zakończeniu (1) w okresie dochodzenia roszczeń, (2) wykonywania obowiązków przewidzianych w obowiązujących przepisach (w tym obowiązku retencji danych i obowiązku przechowywania dokumentów księgowych) lub (3) na podstawie zgody Użytkownika.

8. Prawo do wniesienia skargi -  Abonent ma prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych jeśli uważa, że przetwarzanie jego danych osobowych narusza obowiązujące przepisy prawa. 

9. Przetwarzanie danych transmisyjnych - Na podstawie art. 165 ustawy Prawo telekomunikacyjne dla celów przekazywania komunikatów w sieciach telekomunikacyjnych oraz naliczania opłat za usługi telekomunikacyjne i ich windykacji Operator przetwarzać będzie dane transmisyjne, takie jak: dane routingowe, czas trwania połączeń, czas rozpoczęcia i zakończenia połączenia, objętość komunikatu, format (protokół przekazu komunikatu), dane o położeniu urządzeń końcowych wywołującego i wywoływanego, sieć, w której następuje rozpoczęcie i zakończenie połączenia. Dane te będą przetwarzane w okresie obowiązywania umowy, a po jej zakończeniu w okresie dochodzenia roszczeń lub wykonywania obowiązków spoczywających na Operatorze z mocy prawa. Dane transmisyjne mogą też być przetwarzane na podstawie udzielonych przez Abonenta zgód na ich przetwarzanie, do celów określonych w oświadczeniu o udzieleniu zgody.

10. Przetwarzanie danych o lokalizacji - Operator przetwarza dane o lokalizacji, to jest dane wskazujące na geograficzne położenie urządzenia końcowego Abonenta, inne niż dane niezbędne do przekazywania komunikatów w sieci lub naliczania opłat za usługę jedynie w zakresie miejsca zakończenia Sieci.

11. Przekazywanie danych Abonenta - Dane Abonenta mogą być przekazywane podmiotom współpracującym z Operatorem przy świadczeniu usług telekomunikacyjnych, a także świadczącym na zlecenie Operatora usługi serwisowe, prowadzącym obsługę informatyczną i świadczącym usługi windykacyjne.

12. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji - Operator nie poddaje danych Abonenta zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.

Nasi Klienci zgłaszają nam najróżniejsze problemy, począwszy od braku internetu, awarii routera, zakłócenia w sieci WiFi, skończywszy na informowaniu o awarii swojego komputera. Postanowiliśmy więc zebrać i opisać najbardziej typowe przypadki jakie zdarzają się Naszym Klientom. Zdecydowana większość zgłaszanych nam problemów wynika z zawieszonego routera lub zajętego pasma sieci bezprzewodowej.

Mamy nadzieję, że zawarte w tym poradniku informacje przybliżą Naszym Klientom działanie sieci internetowych oraz pomogą samodzielnie usunąć usterkę.

I. Abonent posiadający router

Router może posiadać kilka podłączonych przewodów. Kable do niego wchodzące mogą się wypiąć, wysunąć, czy też mogą zostać po prostu uszkodzone. Przy braku Internetu:

  • Upewnij się, że główny kabel przesyłowy (tzw. UP-Link) jest wpięty do prawidłowego portu w routerze/komputerze. W przypadku routerów jest to port opisany na obudowie najczęściej jako „WAN” lub „Internet”,
  • Dociśnij wszystkie kable, aby upewnić się, że żaden się nie wysunął,
  • Sprawdź przetarcia na przewodach, zobacz czy któraś z końcówek nie jest ukręcona czy złamana,
  • We wtyczce na końcu kabla wpiętych jest 8 cienkich przewodów. Sprawdź czy któreś nie wysunęły się ze złączy,
  • Sprawdź, czy przewód zasilający jest poprawnie włożony do routera. Jeżeli na routerze nie świecą się diody świadczy to o problemie z zasilaniem.

Następnie sprawdź czy wszystkie przewody podpięte są prawidłowo. Poniżej znajduje się obraz pokazujący wszystkie porty routera. W zależności od producenta i modelu mogą one różnie wyglądać, ale idea wszędzie jest taka sama - kabel internetowy musi być wpięty do portu internet/WAN (na rysunku port niebieski) jeżeli masz wpięte jakieś komputery po kablu, to muszą one być wpięte w porty LAN (na rysunku porty żółte). W przypadku portów LAN ich kolejność jest zazwyczaj nieważna.

 

UWAGA: Pamiętaj aby NIGDY nie wpinać głównego kabla przesyłowego (up-link) w port LAN. Wpięcie kabla internetowego do portu innego niż port WAN może spowodować poważne problemy!

Jeżeli Twój komputer połączony jest z routerem za pomocą kabla sieciowego, sprawdź czy kabel sieciowy jest prawidłowo wpięty w port w komputerze. Ponadto po wpięciu kabla powinieneś/aś zauważyć dwie święcące diody, z których jedna powinna „mrugać”. Musisz również wiedzieć, że niektóre komputery nie posiadają sygnalizacji diodowej.

Najczęstszą przyczyną problemów z internetem użytkownika posiadającego router jest… router. Jest to urządzenia wrażliwe na zakłócenia z sieci elektrycznej, do tego pasmo bezprzewodowe narażone jest na interferencje. Najczęstsze przyczyny problemów to:

  • Zawieszenie się
  • Awaria routera
  • Interferencje, czyli zakłócenia w sieci bezprzewodowej

Pierwszy przypadek jest najprostszy. Jeżeli połączenie z Internetem drastycznie zwolniło lub nie ma go wcale, spróbuj wyłączyć router odłączając go z prądu na kilkanaście sekund i wepnij zasilanie ponownie. Jeżeli po jego restarcie wciąż nie ma Internetu, przechodzimy do punktu drugiego czyli awarii routera. Można bardzo prosto samodzielnie sprawdzić czy router uległ awarii.

Należy w takim przypadku odpiąć kabel internetowy i wpiąć go do karty sieciowej w swoim komputerze oraz odłączyć router od prądu. Jeżeli dostęp do Internetu pojawił się świadczy to o uszkodzeniu routera. Jeżeli jednak nie pokazuje się żadna strona, może to oznaczać awarię sieci - skontaktuj się z nami niezwłocznie.

BOK Hajnówka tel. 85 682 50 71, BOK Bielsk Podlaski tel. 85 876 77 88, BOK Wysokie Mazowieckie tel. 86 262 40 00

Sieć bezprzewodowa WiFi

Pomimo że bardzo wygodna i łatwo dostępna - nie jest idealna. Należy mieć świadomość, że to technologia dosyć ułomna. Teoretyczny zasięg sieci bezprzewodowej w przestrzeni otwartej i bez zakłóceń to 150 metrów! Przeszkody takie jak ściany, okna i drzwi powodują bardzo duże tłumienia i spadek jakości sygnału. Jeżeli do tego dodamy zakłócenia z sieci energetycznych (pamiętamy z fizyki, że każde urządzenie tworzy pole elektromagnetyczne) i innych sieci bezprzewodowych (sąsiedzi również mają WiFi) możemy spodziewać się problemów. Największym utrudnieniem są zakłócenia spowodowane przez działanie innych sieci bezprzewodowych. WiFi chce mieć każdy, co powoduje zagęszczenie sieci i wzajemne ich interferencje. (konfiguracja wybranych modeli  routerów została opisana na naszej stronie internetowej w zakładce [Strefa Abonenta->Pomoc techniczna-> Konfiguracja Routera]

II. Problem z internetem gdy Abonent nie posiada routera

Gdy nie masz w domu routera należy sprawdzić kable sieciowe w mieszkaniu . Jeżeli nie ma problemów z siecią operatora przyczyną problemów z połączeniem może być opisany poniżej twój komputer.

III. Problemy z komputerem

Parametry sprzętowe komputera

Rozmiar udostępnianych w internecie materiałów stale się zwiększa. Kiedyś strony internetowe rzadko przekraczały rozmiar megabajta, dziś udostępniane są dane których rozmiar przekracza gigabajt. Jeżeli Twój komputer to kilkunastoletni sprzęt, musisz wiedzieć, że najprawdopodobniej całość pamięci operacyjnej zajmie system, a jeżeli coś zostanie - najprawdopodobniej zużyje to sama przeglądarka. Przeglądarka Firefox z kilkoma otwartymi zakładkami potrafi zużyć kilkaset megabajtów pamięci operacyjnej. W takim przypadku renderowanie strony przez przeglądarkę potrafi trwać naprawdę koszmarnie długo.

Wykorzystanie zasobów sprzętowych

Jeśli Twój komputer to nowy i „mocny komputer” i mimo tego Internet działa wolno, powodem może być mnogość zainstalowanych dodatków z wielu stron. Skutkuje to zapełnieniem rejestru komputera. Warto również podkreślić, że programy antywirusowe potrafią spowolnić renderowania stron internetowych. Nasza firma jest autoryzowanym sprzedawcą programów antywirusowych GDATA w bardzo atrakcyjnych cenach.

Wirusy

Przede wszystkim należy sprawdzić czy nasz program antywirusowy ma aktualną bazę wirusów. Jeśli program jest zaktualizowany należy przeskanować komputer.

Aplikacje do pobierania plików

P2p, torrent, emule i wiele innych aplikacji do wymiany plików w internecie zakłócają naszą pracę w internecie. Należy pamiętać, że ściąganie danych oraz wysyłanie swoich plików do innych użytkowników zabiera częściowo lub całościowo prędkość naszego łącza. W celu sprawdzenia prędkości łącza internetowego należy wejść na stronę: www.speedtest.pl lub użyć certyfikowanego programu Urzędu Komunikacji Elektronicznej PRO Speed: www.pro.speedtest.pl

WAŻNE! Należy pamiętać iż test prędkości łącza ZAWSZE wykonujemy na bezpośrednim połączeniu kablowym z siecią Operatora (bez routera). Przy wykonywanym teście należy nie używać aplikacji do pobierania plików, zamknąć inne okna i przeglądarki internetowe.

 

Źródło: www.sloneczko.net

Czym są pliki "cookies"?

     Poprzez pliki "cookies” należy rozumieć dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, przechowywane w urządzeniach końcowych użytkowników przeznaczone do korzystania ze stron internetowych. Pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika i odpowiednio wyświetlić stronę internetową dostosowaną do jego indywidualnych preferencji. "Cookies” zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

 

Do czego używamy plików "cookies"?

     Pliki "cookies” używane są w celu dostosowania zawartości stron internetowych do preferencji użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych. Używane są również w celu tworzenia anonimowych, zagregowanych statystyk, które pomagają zrozumieć w jaki sposób użytkownik korzysta ze stron internetowych co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości, z wyłączeniem personalnej identyfikacji użytkownika. 

 

Jakich plików "cookies" używamy?

     Stosowane są dwa rodzaje plików "cookies"– "sesyjne” oraz "stałe”. Pierwsze z nich są plikami tymczasowymi, które pozostają na urządzeniu użytkownika, aż do wylogowania ze strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). "Stałe” pliki pozostają na urządzeniu użytkownika przez czas określony w parametrach plików "cookies” albo do momentu ich ręcznego usunięcia przez użytkownika.

 

Czy pliki "cookies" zawierają dane osobowe?

     Nasza witryna nie zbiera, gromadzi ani nie przechowuje danych osobowych jej urzytkowników. Przy użyciu plików "cookies” mogą być zbierane wyłącznie ogólne dane statystyczne dotyczące oglądalności stron witryny.

 

Usuwanie plików "cookies"

     Standardowo oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych domyślnie dopuszcza umieszczanie plików "cookies" na urządzeniu końcowym. Ustawienia te mogą zostać zmienione w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików "cookies” w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym przesłaniu na urządzenie użytkownika. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików "cookies” dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).

 

Ograniczenie stosowania plików "cookies", może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronie internetowej.

 

Więcej informacji o wyłączeniu automatycznego zapisu plików „cookies” można odnaleźć w ustawieniach przeglądarki (oprogramowania służącego do przeglądania stron internetowych).

 

Lub kożystając z poniższych linków:

Włączanie i wyłączanie obsługi ciasteczek w przeglądarce Firefox

Włączanie i wyłączanie obsługi ciasteczek w przeglądarce Opera

Włączanie i wyłączanie obsługi ciasteczek w przeglądarce Chrome

Włączanie i wyłączanie obsługi ciasteczek w przeglądarce Internet Explorer

Włączanie i wyłączanie obsługi ciasteczek w przeglądarce Safari

 

Szanowni klienci

Uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie ustawy z dnia 15 grudnia 2016 r. o zmianie ustawy o grach hazardowych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2017 r. poz. 88) od dnia 1 lipca 2017 r. na przedsiębiorcy telekomunikacyjnym ciąży obowiązek blokowania dostępu do niektórych domen internetowych.

Zgodnie z zapisami art. 15f ust. 5 wyżej wskazanej ustawy przedsiębiorca telekomunikacyjny świadczący usługi dostępu do sieci Internet jest obowiązany do:

  1. nieodpłatnego uniemożliwienia dostępu do stron internetowych wykorzystujących nazwy domen internetowych wpisanych do Rejestru poprzez ich usunięcie z systemów teleinformatycznych przedsiębiorców telekomunikacyjnych, służących do zamiany nazw domen internetowych na adresy IP, nie później niż w ciągu 48 godzin od dokonania wpisu do Rejestru
  2. nieodpłatnego przekierowania połączeń odwołujących się do nazw domen internetowych wpisanych do Rejestru do strony internetowej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw finansów publicznych, zawierającej komunikat, skierowany do odbiorców usługi dostępu do Internetu obejmujący w szczególności informacje o lokalizacji Rejestru, wpisaniu szukanej nazwy domeny internetowej do tego Rejestru, listę podmiotów legalnie oferujących gry hazardowe na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, a także powiadomienie o grożącej odpowiedzialności karno-skarbowej uczestnika gier urządzanych wbrew przepisom ustawy;
  3. nieodpłatnego umożliwienia dostępu do stron internetowych wykorzystujących nazwy domen wykreślonych z Rejestru, nie później niż w ciągu 48 godzin od wykreślenia nazwy domeny internetowej z Rejestru.

Rejestr, o którym mowa powyżej, na dzień dzisiejszy prowadzony jest przez Ministra do spraw finansów publicznych na stronie https://hazard.mf.gov.pl/ i jest dostępny publicznie.

W przypadku próby połączenia z domenami ujętymi w rejestrze klient zostanie przekierowany na stronę:

 https://www.finanse.mf.gov.pl/inne-podatki/podatek-od-gier-gry-hazardowe/komunikat 

Na której znajduje się następujący komunikat:

„Komunikat w sprawie przekierowania z domeny wpisanej do Rejestru Domen Służących do Oferowania Gier Hazardowych Niezgodnie z Ustawą Uwaga! Strona internetowa z którą podjęto próbę połączenia jest wykorzystywana do nielegalnego oferowania gier hazardowych. Dostęp do strony został zablokowany na podstawie art. 15f ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych, zgodnie z którym Minister Rozwoju i Finansów prowadzi Rejestr Domen Służących do Oferowania Gier Hazardowych Niezgodnie z Ustawą podlegających blokowaniu w związku z wpisaniem do Rejestru domeny wykorzystywanej przez stronę internetową. Pełna lista nazw domen wpisanych do Rejestru dostępna jest na stronie http://hazard.mf.gov.pl Uczestnictwo w grach hazardowych urządzanych przez podmioty nieposiadające zezwolenia Ministra Rozwoju i Finansów na prowadzenie działalności w tym zakresie zagrożone jest karą administracyjną i karnoskarbową. Zgodnie bowiem z art. 89 ust. 1 pkt 6 ustawy o grach hazardowych karze pieniężnej podlega uczestnik gry hazardowej urządzanej bez koncesji, bez zezwolenia lub bez zgłoszenia, która zgodnie z art. 89 ust. 4 pkt 5 wynosi 100% uzyskanej wygranej niepomniejszonej o kwoty wpłaconych stawek. Ponadto art. 107 § 2 kodeksu karnego skarbowego przewiduje karę grzywny do wysokości 120 stawek dziennych za uczestniczenie w zagranicznej grze hazardowej, a w art. 109 przewidziano karę grzywny w takiej samej wysokości za uczestniczenie w grze hazardowej urządzanej lub prowadzonej wbrew przepisom ustawy lub warunkom koncesji lub zezwolenia. Legalne jest uczestniczenie w grach urządzanych przez podmiot posiadający wymagane prawem zezwolenie lub urządzających gry w sieci Internet w ramach monopolu państwa. Lista podmiotów posiadających takie zezwolenie lub uprawnionych do ich urządzania w ramach monopolu państwa dostępna jest na stronie http://www.finanse.mf.gov.pl/inne-podatki/podatek-od-gier-gry-hazardowe/komunikat Update: 2017.03.16 11:36”.

 

Powyższe działania Przedsiębiorcy telekomunikacyjnego wynikają z norm prawa powszechnego i nie mogą być uznane jako ograniczanie świadczonej usługi.

W związku z rozpoczęciem przez Federację Rosyjską działań wojennych na Ukrainie, z uwagi na kwestie bezpieczeństwa i obronności Rzeczypospolitej Polskiej, Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji w dniu 24.02.2022 r. podjęła uchwałę, zabraniającą reemisji następujących programów rosyjskich tj. RT (Russia Today), RT Documentary, RTR Planeta, Sojuz TV, Rossija 24. Ponadto ze względu na charakter programowy programu Pobeda TV, zarząd TVK Hajnówka Sp.j. podjął decyzję o jego wyłączeniu do odwołania.