Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 26 marca 2014 r. w sprawie szczegółowych wymagań dotyczących świadczenia udogodnień dla osób niepełnosprawnych przez dostawców publicznie dostępnych usług telefonicznych Telewizja Kablowa Hajnówka Kiędyś, Kiryluk Sp.j. świadczy następujące udogodnienia dla osób niepełnosprawnych:

1. Zapewnia:

-  urządzenie umożliwiające komunikację z osobą niesłyszącą lub niemówiącą oraz ułatwiające komunikację z osobą słabowidzącą,

- bezpłatny dostęp do tłumacza polskiego języka migowego lub systemu językowo-migowego. Osoba niepełnosprawna w celu skorzystania z tłumacza, zgłasza zamiar skorzystania z wyprzedzeniem co najmniej 3 dni roboczych. Zgłoszenie dokonuje się telefonicznie, bezpośrednio w Biurze Obsługi Abonenta lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Tłumacz będzie dostępny w terminie wyznaczonym przez osobę niepełnosprawną lub z nią uzgodnionym. W przypadku braku takiej możliwości, TVK Hajnówka Sp.j. zawiadamia o tym osobę niepełnosprawną, wyznaczając możliwy termin lub inny możliwy rodzaj udogodnienia. Przy czym w przypadku uzasadnionych wątpliwości dotyczących zasadności realizacji udogodnienia, związanych z rodzajem lub stopniem niepełnosprawności osoby żądającej jego realizacji, osoba reprezentująca TVK Hajnówka Sp.j. przed realizacją udogodnienia ma prawo zażądać okazania, do wglądu, przez osobę żądającą realizacji udogodnienia, dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 roku o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych,

- Biuro Obsługi Abonenta dostępne dla osób niepełnosprawnych z upośledzeniem narządu ruchu,

- znaki, których wzory określają załączniku nr 1-3 do rozporządzenia, na drzwiach wejściowych do Biura Obsługi Abonenta,

- udogodnienia o których mowa powyżej są udostępniane w Biurze Obsługi Abonenta przy ulicy Warszawskiej 1E w Hajnówce od poniedziałku do piątku od 8:30 do 16:30, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy,

2. Udostępnia w sposób jednoznaczny, łatwy i zrozumiały informacje o:

- wszystkich udogodnieniach dla osób niepełnosprawnych,

- cennik usług telekomunikacyjnych,

- ogólne warunki umowy o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych, oraz jej wzór,

- regulamin świadczenia publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych,

Na papierze przy użyciu dużej czcionki w Biurze Obsługi Abonenta przy ulicy Warszawskiej 1E w Hajnówce, oraz w postaci elektronicznej w formacie tekstowym na stronie internetowej www.tvkhajnowka.pl

Wymienione informacje są aktualizowane nie rzadziej niż raz na kwartał.

3. Oferuje - przy zawieraniu umowy o świadczenie usług telefonicznych oraz na każde żądanie osoby niepełnosprawnej:

-pomoc osoby reprezentującej TVK Hajnówka Sp.j. we właściwym skonfigurowaniu telekomunikacyjnego urządzenia końcowego lub uruchomieniu świadczonej usługi telefonicznej.

4. Udostępnia:

- na żądanie osoby niewidomej lub słabowidzącej, w terminie 30 dni od dnia złożenia żądania,  ogólne warunki umowy o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych oraz jej wzór, cennik usług telekomunikacyjnych i regulamin świadczenia publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych, sporządzone na nośniku elektronicznym w formacie tekstowym albo na papierze w alfabecie Braille’a albo przy użyciu dużej czcionki, a w przypadku wysyłania pocztą elektroniczną – w formacie tekstowym, przy czym za teksty autentyczne uznaje się ogólne warunki, wzory umów oraz regulaminy i cenniki przygotowane przez dostawcę publicznie dostępnych usług telefonicznych w alfabecie łacińskim. Przy czym w przypadku uzasadnionych wątpliwości dotyczących zasadności realizacji powyższego udogodnienia, związanego z rodzajem lub stopniem niepełnosprawności osoby żądającej jego realizacji, TVK Hajnówka Sp.j. przed realizacją udogodnienia ma prawo zażądać okazania, do wglądu, przez osobę żądającą realizacji udogodnienia, dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.

5. Udostępnia - na każde żądanie Abonenta, będącego osobą niewidomą lub słabowidzącą:

- informacje o danych zawartych na fakturze wraz z podstawowym wykazem wykonanych usług telekomunikacyjnych sporządzone na papierze w alfabecie Braille’a lub przy użyciu dużej czcionki, a w przypadku wysyłania pocztą elektroniczną w formacie tekstowym,

- szczegółowy wykaz wykonanych usług telekomunikacyjnych sporządzony na papierze przy użyciu dużej czcionki, a w przypadku wysyłania pocztą elektroniczną w formacie tekstowym,

Przy czym w przypadku zgłoszenia żądania:

- przed rozpoczęciem lub w trakcie okresu rozliczeniowego, za który będzie wystawiona faktura – TVK Hajnówka Sp.j. realizuje żądanie niezwłocznie po wystawieniu faktury,

- dotyczącego okresu rozliczeniowego, za który już została wystawiona faktura – TVK Hajnówka Sp.j. realizuje żądanie w terminie 30 dni od dnia jego zgłoszenia.

6. Przekazuje - na każde żądanie Abonenta będącego osobą niepełnosprawną, w terminie 30 dni od dnia złożenia żądania, informacje o oferowanych udogodnieniach dla osób niepełnosprawnych, w postaci papierowej lub w postaci elektronicznej na udostępniony w tym celu przez Abonenta adres poczty elektronicznej, z zastrzeżeniem, że w przypadku osoby niewidomej lub słabowidzącej takie informacje powinny być sporządzone na papierze w alfabecie Braille’a lub przy użyciu dużej czcionki, a w przypadku wysyłania ich pocztą elektroniczną w formacie tekstowym.

7. Dostosowuje – stronę internetową www.tvkhajnowka.pl i udostępnia za jej pośrednictwem informacje do wymagań Web Content Accessibility Guidelines (WCAG 2.0), z uwzględnieniem poziomu AA, określonych w załączniku nr 6 do rozporządzenia – wchodzi w życie po upływie 24 miesięcy od dnia ogłoszenia rozporządzenia.

Wskaźnik średniego czasu oczekiwania na połączenie z personelem

 buzia zielona3
 

Wskaźnik poprawności faktur

 buzia zielona3
 

Wskaźnik skuteczności połączeń telefonicznych

 buzia pomar55
 

Wskaźnik połączeń przerwanych

buzia zielona3
 

Wskaźnik jakości mowy

buzia zielona3

 

Legenda wartości progowe dla poszczególnych wskaźników jakości:

buzia zielona3 wyniki oznaczają dobrą jakość

buzia pomar55 wyniki oznaczają zadowalającą jakość

buzia czerwonawyniki oznaczają niską jakość (poniżej oczekiwań)

 

Wskaźnik

Zakres dla koloru zielonego

Zakres dla koloru żółtego

Zakres dla koloru czerwonego

Wskaźnik średniego czasu oczekiwania na połączenie z personelem

≤ 60 s

> 60 ale < 120 s

≥120 s

Wskaźnik poprawności faktur

> 97,5 %

≥ 95,1 ale ≤ 97,5 %

< 95,1 %

Wskaźnik skuteczności połączeń telefonicznych

> 98 %

≥ 95 ale ≤ 98 %

< 95 %

Wskaźnik połączeń przerwanych

< 2 %

≥ 2 ale ≤ 5%

> 5%

Wskaźnik jakości mowy

> 90 %

≥ 80 ale ≤ 90 %

< 80 %

 

 

INFORMACJA O ZMIANIE TREŚCI UMOWY ABONENCKIEJ ORAZ REGULAMINU ŚWIADCZENIA USŁUG TELEKOMUNIKACYJNYCH

Uprzejmie informujemy, że od 12 grudnia 2018 r. zaczynają obowiązywać nowe przepisy ustawy Prawo telekomunikacyjne. Zmiany wynikają z Ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o zmianie ustawy Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw (Dz.U.2018, poz. 1118).

Z tego powodu wprowadziliśmy następujące zmiany w umowach dotyczących usług telewizji, Internetu i telefonii stacjonarnej, które Państwu świadczymy, a także w regulaminie świadczenia usług telekomunikacyjnych.

1. Umowa o świadczenie usług telekomunikacyjnych:

  • § 2 ust. 1 w części dotyczącej usługi telefonii dodano zapis: „Operator oferuje bezpłatnie możliwość określenia progu kwotowego dla usług o podwyższonej opłacie w wysokości 0 / 35 / 100 / 200 zł ) po przekroczeniu którego Operator będzie obowiązany do poinformowania o tym Abonenta oraz zablokowania możliwości wykonywania połączeń na numery usług o podwyższonej opłacie i odbierania połączeń z takich numerów. W przypadku gdy abonent nie określił progu kwotowego Operator stosuje próg domyślny - 35 złotych dla każdego okresu rozliczeniowego.”
  • § 5 otrzymuje brzmienie: „W przypadku zawarcia umowy poza Biurem Obsługi Abonenta w obecności Przedstawiciela Operatora Abonent będący konsumentem uprawniony jest do odstąpienia od umowy bez podawania przyczyny, w terminie 14 dni od daty zawarcia Umowy, składając oświadczenie Operatorowi. Dla zachowania terminu wskazanego w zdaniu poprzednim wystarczające jest wysłanie oświadczenia na adres Operatora lub przesłanie go na adres poczty elektronicznej Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. .”
  • § 7 ust. 2 i 3 otrzymują brzmienie:

2. Zmiana Pakietu może nastąpić poprzez:

  1. a) podpisanie aneksu do Umowy w Biurze Obsługi lub za pośrednictwem przedstawiciela Operatora ;.
  2. b) w formie dokumentowej – przez telefon lub za pośrednictwem poczty elektronicznej – wówczas Operator potwierdzi Abonentowi fakt dokonania zmiany warunków Umowy doręczając mu nowe warunki Umowy na trwałym nośniku (plik PDF).
  3. 3. W przypadku podpisania aneksu do Umowy poza siedzibą Operatora lub na odległość, Abonent będący konsumentem uprawniony jest do odstąpienia od dokonanych zmian w terminie 14 dni od dokonania zmiany warunków Umowy. Do odstąpienia od dokonanej zmiany wystarczy złożenie pisemnego oświadczania. Do zachowania terminu wystarczy złożyć w Biurze Obsługi lub wysłać pocztą oświadczenie w ciągu 10 dni od daty podpisania aneksu, (liczy się data stempla pocztowego) lub przesłać go na adres poczty elektronicznej Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. .”
  • § 8 ust.1 – usunięto zapis wymagający zawarcia Umowy na piśmie;
  • § 8 ust. 2 otrzymuje brzmienie: „Z zastrzeżeniem ust. 4 poniżej Operator dostarcza treść każdej proponowanej zmiany w Umowy, Regulaminu bądź Cennika: (i) jeśli Umowa została zawarta w formie pisemnej – na piśmie a za zgodą Abonenta na wskazany przez niego adres poczty elektronicznej, (ii) jeśli Umowa została zawarta w formie dokumentowej – w takiej samej formie, na trwałym nośniku zaś na żądanie Abonenta na piśmie”
  • § 14 ust. 1 lit d) uzyskuje brzmienie: „W Regulaminie uregulowano między innymi […] informację o polubownych sposobach rozstrzygania sporów postępowaniach w sprawie pozasądowego rozstrzygania sporów konsumenckich”

2. Regulamin świadczenia usług telekomunikacyjnych przez Telewizja Kablowa Hajnówka Kiędyś, Kiryluk Sp.j. (Regulamin):

  • – w związku z rozszerzeniem od 12.12.2018 r. form zawierania umów o formę elektroniczną i dokumentową z §1 ust. 25 wykreślono warunek zawierania Umowy w formie pisemnej, zaś §3 ust. 2 uzyskał brzmienie: Zawarcie Umowy następuje w Biurze Obsługi Abonenta lub poza nim w formie pisemnej, a także, jeśli Operator taką możliwość dopuszcza, w formie elektronicznej (z wykorzystaniem bezpiecznego podpisu elektronicznego, oraz w formie dokumentowej (przez telefon, za pośrednictwem poczty elektronicznej itp.).
  • §3 punkt 4 dodano: „g) adresu poczty elektronicznej”
  • § 12 ust. 1 – usunięto odwołanie do art. 110 ustawy Prawo telekomunikacyjne
  • §12 ust. 15 otrzymuje brzmienie: „W przypadku negatywnego rozpatrzenia reklamacji Abonent ma prawo skierować sprawę na drogę postępowania przed sądem powszechnym lub w przypadku, gdy reklamujący jest osobą fizyczną, która zawarła Umowę w celu niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, ma ona prawo dochodzenia roszczeń w postępowaniu w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich prowadzonego przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej”
  • § 13 ust. 2 i 3 otrzymują brzmienie:

2. Zmiana warunków Umowy może nastąpić także w formie elektronicznej lub dokumentowej (przez telefon, za pośrednictwem poczty elektronicznej) jeśli Operator dopuszcza taką możliwość. W przypadku zmiany warunków Umowy w formie dokumentowej Operator potwierdzi Abonentowi treść zmienionych warunków Umowy doręczając mu je na trwałym nośniku, zaś na żądanie Abonenta na piśmie.

  1. 3. Abonentowi będącemu konsumentem przysługuje prawo odstąpienia od zmiany warunków umowy dokonanej poza Biurem Obsługi Abonenta lub na odległość, bez podania przyczyn, poprzez złożenie stosownego oświadczenia w terminie 14 dni od dnia dokonania zmiany. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem, a także wysłanie go na adres poczty elektronicznej Operatora. Jeśli Operator, za zgodą Abonenta, rozpoczął świadczenie Usług zgodnie ze zmienionymi warunkami Umowy, wówczas Abonent zobowiązany będzie do zapłaty Opłaty za wykonaną usługę – to jest za okres od dnia rozpoczęcia jej świadczenia do dnia odstąpienia od Umowy.”

Nadto z §13 usunięto ust. 4.

  • § 17 ust. 4 dodano punkt lit. g) „adresu poczty elektronicznej”

Informujemy także, że w Umowie o świadczenie usług telekomunikacyjnych w § 12 Dane dotyczące jakości usług wprowadziliśmy zapis zawierający szczegółowe informacje o minimalnej, maksymalnej i zwykle dostępnej prędkości internetu dla każdego pakietu i wyjaśnienia do tego parametru usługi, a nadto dodaliśmy do § 12 Regulaminu ustępy 4 – 15 w którym przekazujemy Państwu szereg informacji o Usłudze internetowej, wymaganych Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/2120 z dnia 25 listopada 2015 r. ustanawiającym środki dotyczące dostępu do otwartego internetu oraz zmieniającym dyrektywę 2002/22/WE w sprawie usługi powszechnej i związanych z sieciami i usługami łączności elektronicznej praw użytkowników, a także rozporządzenie (UE) nr 531/2012 w sprawie roamingu w publicznych sieciach łączności ruchomej wewnątrz Unii.

Wskazane zmiany wchodzą w życie z dniem 12 grudnia 2018 r.

Uprzejmie informujemy, że jeśli nie akceptują Państwo tych zmian mają Państwo prawo skorzystać z prawa wypowiedzenia Umowy do dnia 31 grudnia 2018 r.

W przypadku, gdy łączy Państwa z Operatorem Umowa o świadczenie usług zawarta na czas określony na warunkach promocyjnych, jeśli skorzystają Państwo z prawa wypowiedzenia Umowy Operator będzie dochodził od Państwa zwrotu udzielonych ulg pomniejszonych proporcjonalnie za okres od dnia zawarcia Umowy do dnia jej wypowiedzenia.

tabela taryf internetowych v2

W przypadku korzystania z faktur w formie papierowej wysyłanych pocztą, opłata abonamentowa jest wyższa o 3 zł.

Pakiet nocny obowiązuje w godzinach 00:00 - 08:00.

*WSZYSTKIE UMOWY ZAWIERANE SĄ NA CZAS NIEOKREŚLONY.

Szacunkowe maksymalne prędkości pobierania i wysyłania danych w ramach usługi dostępu do Internetu dla poszczególnych technologii sieciowych aktualne na dzień 21.12.2020 r. wynoszą: Podane prędkości są szacunkowymi wartościami maksymalnymi. Rzeczywista osiągalna prędkość zależy od wielu czynników, w tym od wykorzystywanego Urządzenia telekomunikacyjnego, jego kategorii i oprogramowania, w tym działających aplikacji, wykorzystywanej technologii sieciowej, siły i jakości sygnału radiowego, odległości od stacji bazowej, czynników wpływających na propagację fal radiowych (takich jak uwarunkowania geograficzne, urbanistyczne, atmosferyczne, struktury i tłumienności materiałów budowlanych użytych do konstrukcji budynku), liczby i aktywności innych użytkowników końcowych obsługiwanych przez poszczególne stacje bazowe, rodzaju wykorzystywanej Karty SIM. Na niektórych obszarach Polski dostępne są tylko wybrane technologie sieciowe, a zatem parametry usługi dostępu do Internetu mogą być różne w zależności od miejsca korzystania z tej usługi. Zasięg usług głosowych oraz usług transmisji danych wewnątrz budynków zależy od struktury i tłumienności materiałów budowlanych użytych do konstrukcji budynku, z uwzględnieniem fizycznych właściwości propagacji fal radiowych.